January 25, 2016

4 Massive struggles of having dark hair

(gif source // www.tumblr.com)

I love having dark hair, but that certainly doesn't mean it comes without some problems. Sometimes it can be such a damn struggle that I've decided to list my top 4 here on my blog! Can you relate?

1) Summer time
Have fun with your super sweaty head that feels like its been stuck in the damn oven all day. Getting a short cut in the summer is sometimes an absolute necessity if you don't want to melt to death.

2) Dying your hair 
So you saw some pretty pastel coloured hair and now you want to try it, huh? You might as well set up a tent in your hairdressers because man, you're going to be spending an awful lot of time there.


3) Dandruff
Spot of dandruff or a bit of fluff in your hair? That bugger is going to show up immediately. It might as well be... snowing hehehe.

4) Showers
Clump of hair came out while you were in the shower? You'll have fun mistaking that for a hairy spider. (HINT: You definitely won't have fun).

Have you got dark coloured hair? What problems do you face?



SHARE:

22 comments

  1. I feel you! It's such a struggle specially when you want to change your hair color, if you want blonde or pastel hair you have to bleach it and that's really damaging. And if it's damaged that's even worse :(
    http://beinghalcyon.blogspot.rs

    ReplyDelete
    Replies
    1. I've only done it once and I doubt I'll try it again, even though I really want that pastel purple/silver hair ahh

      Delete
  2. Love this so much! It's super short and accurate! Good use of the gifs too!
    I dyed my hair purple a few months ago and it took 5 hours and 7 boxes of hair dye!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I died my hair blue once and it took nearly a full day of trying to even get it to a suitable blonde for the blue to even show up!

      Delete
  3. Hahah,this last one really made me laugh :D Great post dear! I have natural dark hair but i don't mind it,i never tried to dye it and the only struggle to me is at summer :)

    I'm following you on Instagram @mystylishcorner

    mystylishcorner.blogspot.ba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glad it made you laugh! I haven't tried to dye mine in ages because its just soo much effort ugh x

      Delete
  4. Haha, I can relate to this so much! I just want pretty pastel hair without the commitment of bleach! xx

    Bethan Likes

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same! Or the silver hair, even though so many people have it now x

      Delete
  5. Ha this is such a true post! I always find as well that those super pretty pinterest inspired braids (that I love) just do not show as well on dark hair. Such shame.

    Lauren | laurenthedaydreamer.co.uk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooh yes, I should have put that! I'm always looking at pretty braids but when I actually do them it just doesn't look as nice and its so disappointing.

      Delete
  6. HAHAAH omg this made me LOL!The number one problem I have is I can never achieve a messy bun that actually looks good! All my friends with light colored hair can just tie their hair up in a messy bun and it looks fab! Whereas, my messy bun just looks REALLY messy! LOL But I do agree with you that dying dark hair is probably the most annoying thing! Plus maintaining it once you dye it! I'm constantly annoyed when my roots begin to show! lol

    ~Crissy
    www.whimsicalfawn

    ReplyDelete
    Replies
    1. I've given up with trying to get my hair to look good in a messy bun! I don't like my hair up anyway but its getting so long now that I need to put it up but it never ever looks nice. And that puts me off dying it so much, I just can't keep up with the maintenance!

      Delete
  7. Yup Yup Yup to all...I just hit the big 30 so the white the very noticeable half white/half dark hair strands are starting to show!! It's so visible!! Ahh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. My boyfriend has white hairs at 21 but its so obvious because he has dark hair! I haven't found any yet (finger crossed I have some more years to go haha).

      Delete
  8. When you use hairspray, brush it out and it looks like you have a serious dandruff problem. Plus I have a cat with white fur so everyday and then it looks like I have some random grey hairs when in actual fact it's just cat fluff.

    Sally ~ DiagonSally

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes! I don't bother wearing hairspray any more so I don't have this problem currently but I do know the struggle. Cats fur gets absolutely everywhere doesn't it? Luckily mines black so if his fur gets in my hair you can't even tell haha.

      Delete
  9. Oh, wow. I feel your pain. I'm an an Eskimo and have dark brown hair (almost black as a baby). I went platinum once, and it took 10 hours at the salon one day, then another 3 hours a week later. Uggghhhh....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ugh I died my hair bright blue once and I had to go platinum first and it was the most time consuming process ever! I had to light brown, ginger, that weird fake blonde, platinum and then blue and the maintenance was absolutely ridiculous - never again argh.

      Delete
  10. Yep, Summer is the worst! I have thick, long, dark hair and I KNOW I'm going to be getting a short cut come Summer time! Haha. x www.aimeeraindropwrites.co.uk x

    ReplyDelete
    Replies
    1. I darent cut mine short, even in summer because I'd look a pillock but oh my god it gets soooo hot!

      Delete
  11. I recently dyed mine hair from blonde to brown, I look forward to these struggles haha!!

    ReplyDelete
  12. I know these struggles all too well! Number 1 is a major problem for me, especially because I have really long & thick hair too :| haha!
    Nicky x

    ReplyDelete

© Mollie Victoria Beauty. All rights reserved.
MINIMAL BLOGGER TEMPLATES BY pipdig